HURTOWE CENY PALIW

2021-10-27 Emilianów Koluszki Małaszewicze Dębogórze Mościska Nowa Wieś Wielka Radzionków Wola Rzędzińska

*w stosunku do SPOT:  Orlen  Lotos

2021-10-27 Gutkowo Dębogórze Szczecin Gdańsk Koszalin

*w stosunku do SPOT:  Orlen  Lotos

2021-10-27 Emilianów Koluszki Mościska Nowy Dwór Mazowiecki Ostrów Wielkopolski Płock Nowa Wieś Wielka Piotrków Trybunalski Rypin Skarżysko Kościelne

*w stosunku do SPOT:  Orlen  Lotos

2021-10-27 Czechowice Łętownia Radzionków Trzebinia Widełka Wola Rzędzińska Boronów Jasło Strzemieszyce

*w stosunku do SPOT:  Orlen  Lotos

2021-10-27 Małaszewicze Lublin Sokółka Narewka

*w stosunku do SPOT:  Orlen  Lotos

2021-10-27 Bolesławiec Kawice Nowa Sól Poznań Schwedt Wrocław Rejowiec

*w stosunku do SPOT:  Orlen  Lotos



Importerów , producentów oraz hurtownie zainteresowane współpracą w zakresie dystrybucji towarów zapraszamy do kontaktu telefonicznego.
2021-10-27 Orlen Lotos BP Anwim
Olej Napędowy - 5047 5010 -
Benzyna Bezołowiowa 98 - 5162 5144 -
Benzyna Bezołowiowa 95 - 4854 4839 -
Olej Napędowy Arktyczny - 5312 - -
Olej Napędowy Grzewczy - 3458 - -

Wiadomości

Setna dostawa ciekłego gazu ziemnego do Terminalu LNG w Świnoujściu.

  2020-07-06

3 lipca statek metanowiec Al Safliya dostarczyła około 90 tysięcy ton ciekłego gazu ziemnego (LNG) od firmy Qatargas. Substancja zostanie poddana regazyfikacji, dzięki czemu będzie można uzyskać około 120 milionów metrów sześciennych gazu ziemnego.

Zwiększenie udziału gazu w miksie energetycznym Polski to jeden ze sposobów na poprawę jakości powietrza w naszym kraju. Gaz ziemny, jako paliwo niskoemisyjne, może odegrać bardzo istotną rolę w transformacji energetycznej, do czego staramy się teraz przekonać naszych partnerów w Unii Europejskiej podczas dyskusji o nowym rozdaniu środków unijnych. Wykorzystanie gazu to jeden z warunków koniecznych dla zrównoważonego rozwoju polskiej gospodarki. Rozwój infrastruktury gazowej, takiej jak ten terminal, jest możliwy między innymi dzięki Funduszom Europejskim – podkreślił Waldemar Buda, sekretarz stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej.

Budowa Terminala LNG w Świnoujściu była dofinansowana z Funduszy Europejskich z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie 2007-2013 na kwotę prawie 900 milionów złotych. Łączny koszt inwestycji to prawie 3,5 miliarda złotych. Obecnie – również ze środków UE, w kwocie 461 milionów złotych ze środków POIiŚ 2014-2020 – kontynuowana jest jego rozbudowa, która umożliwi odbiór większej ilości gazu w postaci ciekłej, a tym samym częstsze wizyty metanowców takich jak Al Safliya.

Import LNG jest jednym z filarów naszej strategii dywersyfikacyjnej, dzięki której wzmacniamy bezpieczeństwo energetyczne Polski. Z roku na rok przypływa do naszego kraju coraz więcej LNG, a w kolejnych latach import ten wzrośnie jeszcze wyraźniej  – powiedział Jerzy Kwieciński, prezes zarządu PGNiG. 

Terminal w Świnoujściu rozpoczął odbieranie gazu na przełomie roku 2015 i 2016. Z roku na rok liczba dostaw, a także ich wolumen stopniowo wzrastają. Wśród dotychczasowych stu dostaw 67 pochodziło z Kataru, 21 z USA, a 11 z Norwegii. W marcu 2020 roku jeden ładunek LNG przypłynął z Trynidadu i Tobago. W ciągu ponad czterech lat łączny wolumen sprowadzonego w ten sposób gazu ziemnego wyniósł około 11 miliardów metrów sześciennych

 

Źródło Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej

  Wróć

MASZ PYTANIA?


SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!

502 404 606

Polska Giełda Paliw Płynnych S.A.

Warszawa 00-410 Solec 18 lok. B21

biuro@pgpp.pl

NIP 1251660119

DPC.DPC-2.4113.187.2019.MJ