HURTOWE CENY PALIW

2023-06-06 Emilianów Koluszki Małaszewicze Dębogórze Mościska Nowa Wieś Wielka Radzionków Wola Rzędzińska

*w stosunku do SPOT:  Orlen  Lotos

2023-06-06 Gutkowo Dębogórze Szczecin Gdańsk Koszalin

*w stosunku do SPOT:  Orlen  Lotos

2023-06-06 Emilianów Koluszki Mościska Nowy Dwór Mazowiecki Ostrów Wielkopolski Płock Nowa Wieś Wielka Piotrków Trybunalski Rypin Skarżysko Kościelne

*w stosunku do SPOT:  Orlen  Lotos

2023-06-06 Czechowice Łętownia Radzionków Trzebinia Widełka Wola Rzędzińska Boronów Jasło Strzemieszyce

*w stosunku do SPOT:  Orlen  Lotos

2023-06-06 Małaszewicze Lublin Sokółka Narewka

*w stosunku do SPOT:  Orlen  Lotos

2023-06-06 Bolesławiec Kawice Nowa Sól Poznań Schwedt Wrocław Rejowiec

*w stosunku do SPOT:  Orlen  Lotos



Importerów , producentów oraz hurtownie zainteresowane współpracą w zakresie dystrybucji towarów zapraszamy do kontaktu telefonicznego.
2023-06-06 Orlen Lotos BP Anwim
Olej Napędowy - - - -
Benzyna Bezołowiowa 98 - - - -
Benzyna Bezołowiowa 95 - - - -
Olej Napędowy Arktyczny - - - -
Olej Napędowy Grzewczy - - - -

Wiadomości

Rząd planuje od jesieni 2021 r. złagodzić ustawę o zapasach gazu

  2020-08-24

Chodzi o projekt zmiany ustawy o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego oraz zasadach postępowania w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa paliwowego państwa i zakłóceń na rynku naftowym. Zgodnie z wykazem rząd miałby go przyjąć jeszcze w III kwartale br.

 

Jak przypominano, w listopadzie 2019 r. KE podtrzymała stanowisko dotyczące niezgodności przepisów ustawy z unijnymi regulacjami dotyczącym środków zapewniających bezpieczeństwo dostaw gazu.

 

Komisja uznała, że przepisy ustawy o zapasach mają charakter dyskryminacyjny, zakłócający konkurencję na rynku gazu oraz nakładający nieuzasadnione obciążenia na przedsiębiorstwa funkcjonujące na polskim rynku gazu, a także nie zapewniają możliwości realizacji obowiązku na szczeblu regionalnym/unijnym przy użyciu infrastruktury innej niż lokalna.

 

Polski rząd w odpowiedzi zobowiązał się do określony zmian. Projektowane przez Ministerstwo Klimatu zmiany zakładają stopniowe znoszenie obowiązku utrzymywania zapasów obowiązkowych gazu przez podmiotów, które korzystają z usług regazyfikacji LNG lub przeładunku LNG.

 

Jak argumentuje ministerstwo, mechanizm ma być skorelowany ze wzrostem polskiego rynku i całkowitym uwolnieniem cen 1 stycznia 2024 r.

 

Dlatego projekt ma zakładać zmniejszenie zapasów obowiązkowych od przywozu LNG od 1 października 2021 r. o jedną trzecią w stosunku do poziomu dzisiejszego, o dwie trzecie od 1 października 2022 r., i wreszcie całkowite zniesienie od 1 października 2023 r.

 

Dodatkowo planuje się wprowadzenie definicji odbiorcy chronionego, dla którego nie można ograniczać dostaw gazu, rezygnację z przepisu zwalniającego przedsiębiorstwa energetyczne z odpowiedzialności za skutki wprowadzanych ograniczeń w poborze gazu ziemnego, który jest niezgodny z prawem unijnym; umożliwienie określania stopni zasilania w dowolnej ilości, aby możliwe było zapewnienie efektywności mechanizmu wprowadzania ograniczeń w poborze gazu ziemnego. (PAP)

  Wróć

MASZ PYTANIA?


SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!

502 404 606

Polska Giełda Paliw Płynnych S.A.

Warszawa 00-410 Solec 18 lok. B21

biuro@pgpp.pl

NIP 1251660119

DPC.DPC-2.4113.187.2019.MJ