HURTOWE CENY PALIW
2024-12-05 | Emilianów | Koluszki | Małaszewicze | Dębogórze | Mościska | Nowa Wieś Wielka | Radzionków | Wola Rzędzińska |
---|
*w stosunku do SPOT: Orlen Lotos
2024-12-05 | Gutkowo | Dębogórze | Szczecin | Gdańsk | Koszalin |
---|
*w stosunku do SPOT: Orlen Lotos
2024-12-05 | Emilianów | Koluszki | Mościska | Nowy Dwór Mazowiecki | Ostrów Wielkopolski | Płock | Nowa Wieś Wielka | Piotrków Trybunalski | Rypin | Skarżysko Kościelne |
---|
*w stosunku do SPOT: Orlen Lotos
2024-12-05 | Czechowice | Łętownia | Radzionków | Trzebinia | Widełka | Wola Rzędzińska | Boronów | Jasło | Strzemieszyce |
---|
*w stosunku do SPOT: Orlen Lotos
2024-12-05 | Małaszewicze | Lublin | Sokółka | Narewka |
---|
*w stosunku do SPOT: Orlen Lotos
2024-12-05 | Bolesławiec | Kawice | Nowa Sól | Poznań | Schwedt | Wrocław | Rejowiec |
---|
*w stosunku do SPOT: Orlen Lotos
Importerów , producentów oraz hurtownie zainteresowane współpracą w zakresie dystrybucji towarów zapraszamy do kontaktu telefonicznego. |
2024-12-05 | Orlen | Lotos | BP | Anwim |
---|---|---|---|---|
Olej Napędowy | - | - | - | - |
Benzyna Bezołowiowa 98 | - | - | - | - |
Benzyna Bezołowiowa 95 | - | - | - | - |
Olej Napędowy Arktyczny | - | - | - | - |
Olej Napędowy Grzewczy | - | - | - | - |
Blog
O prognozach cen paliw dla odbiorcy hurtowego.
2020-02-18
Każdy kto zajmuje się zakupem paliw miał do czynienia z sytuacją podjęcia negocjacji handlowych ze swoim dostawcą. Finał takich rozmów nie zawsze jest zadowalający dla kupującego. Ja jako pracownik firmy zajmującej się dystrybucją paliw , niejednokrotnie byłem świadkiem gdy to handlowcy dzwonili do swoich klientów i poinformowali ich że " nadchodzą podwyżki cen paliw " . Niejednokrotnie działało to elektryzująco i skłaniało do decyzji zakupowej. Dzięki prognozom cen paliw możesz przejąć inicjatywę i samodzielnie dokonywać oceny sytuacji związanej z nadchodzącymi trendami cenowymi.
Czym właściwie są prognozy cen paliw ?
Prognozy cen paliw to seria komunikatów , najczęściej w postaci SMS , mówiących o nadchodzących trendach dla paliw płynnych. Dostawcy tego typu usług oferują miesięczne abonamenty zawierające informacje o najpopularniejszych paliwa tj. oleju napędowym oraz benzynach bezołowiowych. Decydując się na korzystanie z tego typu usług możemy liczyć na dwa komunikaty dziennie z czego pierwszy jest realizowany w godzinach porannych i zawiera informację której trafność naznacza nadchodzący trend zaś komunikat popołudniowy mówi już o konkretnym zachowaniu się rynku z jakim będziemy mieć do czynienia.
Zdarzają się również komunikaty mówiące o trendzie w dłuższej perspektywie. Nakreślają one nadchodzące - kilkudniowe tendencje.
Prognozy cen w branży paliw to nieocenione narzędzie do poruszania się na siatce cen w relacjach z kontrahentami oraz możliwość generowania dodatkowych zysków poprzez optymalniejsze dokonywanie zakupów - to w przypadku hurtowni paliw.
Kiedy warto kupić prognozy cen paliw ?
Policzmy więc od jakiej ilości warto się w nie zaopatrzyć w przypadku odbiorcy paliw zużywającego je na potrzeby własne.
Przyjmijmy że prowadzimy firmę oraz dokonujemy zakupu paliw w częstotliwości 15 tyś litrów tygodniowo.Nasza powierzchnia magazynowa pozwala nam na posiadanie jednorazowo 30 m3 paliwa. Taki cykl zakupowy oraz dostępna powierzchnia magazynowa umożliwia nam w pełni elastycznie aranżować dostawy paliw nastawione na generowanie dodatkowych zysków wynikających z optymalizacji opartej na prognozach.
Oferta firm oferujących tego prognozy powinna oscylować wokół 500 zł netto miesięcznie. Aby nasz poświęcona dodatkowo uwaga nie poszła jedynie na zwrot poniesionych kosztów i była wartością dodaną. Zysk z wprowadzenia tego typu rozwiązania do naszej firmy powinien się wielokrotnie zwrócić. Aby sprawnie realizować to zadanie warto również systematycznie zapoznawać się z notowania SPOT oleju napędowego.
Zmiana dzień do dnia wartości SPOT Oleju Napędowego w PKN Orlen dla miesiąca kwiecień 2019.
Uwaga !
Optymalizacja całego procesu zakupowego paliw w firmie opiera się nie tylko na dokonywaniu zakupów przed zwyżkami cen ale również wstrzymywanie się z realizacją zakupu przed ich planowanym spadkiem.
Tydzień I
Zakładam że w pierwszym tygodniu po serii drobnych wzrostów cen i informacji o stałości ceny w dniu 4 kwietnia , to na ten dzień została zarezerwowana dostawa paliw co pozwoliło w tygodniu nr 1 obronić się przed dalszym wzrostem o łącznie kolejne 16 zł m3 dając skromne 240 zł oszczędności.
Tydzień II
W poniedziałek drugiego tygodnia prognoza ewidentnie wskazywała zarówno jedno jak i dwu dniową tendencję zwyżkową zaś posiadana pojemność magazynowa i planowane zapotrzebowanie pozwalały na zabookowanie ceny z dziś na dostawę w jednej z hurtowni paliw co pozwoliło na wygenerowanie dla zakupu paliw planowanych w tym tygodniu oszczędności w wysokości 61 zł / m3.
Tydzień III
Brak zmiany SPOT w poniedziałek oraz informacja o mogącej wystąpić zniżce cen paliw w dniu jutrzejszym była bodźcem do podjęcia decyzji wstrzymaniu się z realizacją zakupu aż do chwili otrzymania wiadomości o dodatniej zmianie cen mających nastąpić w czwartek oraz piątek. Pozwala to uniknąć kolejnych 210 zł wyższych kosztów paliw dla firmowej floty.
Tydzień IV
Sytuacja z IV tygodnia analizowanego miesiąca w istocie przypomina sytuację tą z drugiego tygodnia i informacjach o planowanych kilkudziesięcio złotowych wchodzących jutro podwyżkach zostaje zabookowana cena w hurtowni co pozwala ponownie wygenerować oszczędność na pozmiomie 44 zł m/ 3 i 660 zł na całej zamówionej partii.
Podsumowanie
Łącznie w skali miesiąca sprawnie posługujący się zakupowiec firmy o powyższym profilu mógłby wygenerować oszczędność na poziomie 2025 zł. Wszystko zależy oczywiście od dodatkowych uwarunkowań takich jak:
-
ilość oraz elastyczność dostawców paliw
-
możliwość rezerwacji ceny z dnia zamówienia
-
świadome rozłożenie zużycia paliw między dostawami
Nie mniej wymaga to codziennego zaangarzowania i poświęcania uwagi zarówno na monitorowanie aktualnych prognoz jak i zużycia paliw. Prowadzenie negocjacji handlowych opartych o prognozy jest satysfakcjonujące zawodowo zarówno dla kupującego jak i sprzedającego paliw płynne.
W odniesieniu do przeanalizowanych warunków z kwietnia 2019 wolumen miesięczny w ilości ok 60 m3 wydaje się być ilością minimalną przy jakiej biorąc pod uwagę dodatkowe niezbędne zaangażowanie potrzebne do realizacji oszczędności , podmiot zużywający paliwa płynne powinien sięgać po prognozy cen paliw.
Polska Giełda Paliw Płynnych S.A.